"Освіта і наука: формування
особистості на основі християнських цінностей"
22 грудня 2015 року у Верховній Раді України за ініціативою народних депутатів та Радимолодих учених при Міністерстві освіти і науки України відбувся
Всеукраїнський круглий стіл.

|
|
Учасники
|
|
Близько 100 вчених різних наукових галузей знань з усіх
регіонів України приїхали у столицю з метою презентації своїх наукових
досліджень з питань: впливу християнства на розвиток України та інших
країн світу, оцінки християнських цінностей, як фактора впливу на
розвиток науки і освіти у світі та формування цінностей у громадян України.
Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і
освіти Лілія Гриневич зазначила, що основною складовою при здобутті освіти є
формування системи цінностей. Знання є значно швидкоплинніші ніж система
цінностей, яка дозволяє дитині робити правильний вибір, приймати рішення,
спрямувати свою життєву дорогу. Новий закон "Про освіту" повинен дати відповідь
на питання, що лежить в основі цінностей українців, які себе ідентифікують
як християнську державу, що себе вважає частиною європейського культурного
простору. "Принцип невтручання у справи не означає, що церква і освіта не
можуть взаємодіяти. Виховання людини є найкращим полем такої взаємодії", -
підкреслила народний депутат.
|

|
|
Президія
|
Член Ради молодих учених при Міністерстві освіти інауки Ольга Романенко зазначила, що все частіше науковці проводять дослідження і
виявляють тісний зв’язок впливу світогляду людей на економічне, а також
суспільне життя країн. Ігнорування духовних чинників у наукових дослідженнях і
міф про те, що "релігія і наука є не сумісні", досі мають негативний вплив на
формування спеціалістів в університетах країни. Особливий інтерес викликала
статистика Світового банку щодо оцінки впливу християнства на соціально-економічний
розвиток країн, у якій наводилася вражаюча статистика стосовно економічного
рівня країн залежно від їх віросповідання та світогляду громадян.
Народні депутати та науковці з позиції християнських
цінностей обговорили шляхи вирішення нагальних проблем у науці та освіті:
лобіювання законопроектів, які б захищали християнські цінності, зокрема,
родинні; широке впровадження у вищих освітніх закладах предмету християнської
етики, християнської культури. У ВНЗ – запровадження курсів християнської філософії,
економіки, політології, родинознавства та утворити факультети богослов’я, які є
в більшості Університетах Європи.
Учасники круглого столу вирішили створити асоціацію
вчених-християн, проводити щорічний форум, на якому презентувати дослідження і
проекти щодо поглиблення науки і освіти на основі християнських цінностей,
розширити взаємодію із міжнародними науковими і освітніми закладами, що
поділяють християнський світогляд.
За інформацією Інституту модернізації змісту освіти.

|